joi, 5 august 2010

OBICEIURI

Pe lângă multă înţelepciune,românii au multe datini şi obiceiuri din străbuni pe care le păstrează încă, în ciuda a tot ce este şi apare nou, în ciuda emancipării şi influenţelor din afară.
Unul dintre obiceiuri este şi "tăiatul moţului" atunci când copilul împlineşte 1 anişor.
Atunci când face anul, naşa copilului se pregăteşte să-i taie moţul, prilej cu care se face o mică petrecere în familie. I se leagă un moţ în vârful capului cu fundiţă(roşie la fată,albastră la băiat) şi apoi cu o foarfecă se taie cu totul urmând a fi păstrat de către parinţii copilului. În special la băieţi se practică acest obicei dar în funcţie de zonă, au parte şi fetiţele de acest ritual.
Vă povesteam anterior de nepoţeii mei şi cel mai micuţ dintre ei este Marian-Alexandru - "dolofănelul" - care este un frumos şi face şi el un anişor.
Aşa că naşa lui Anna,a pregătit o masă după cum se obişnuieşte pe care a aşezat diferite obiecte,s-a "înarmat" bine cu o foarfecă...a scotocit bine la teşcherea...a alergat zdravăn după copil(până l-a prins!!!)...l-a adus la măsuţa cu obiecte...şi ce credeţi că a ales???!
...baaaaaani...telfon mobil...şiiii...o ditamai lingura!!!!!!!
Ce credeţi,care va fi viitorul lui???!!!
În orice caz...a fost inspirat şi a luat banii!
Ia să vedem...

..."eu,cel mic,sunt Marian-Alexandru si el e fratiorul meu mai mare,Robert"...


...naşa Anna...aleargă după mine...(!!!)...

...m-a prins...şi mă "execută"...


...aaaa...ia să văăăd...ce-mi aleg eu oare???!!!


...şiiiiiiii...ce credeţi voi...mi-am ales!!!...banii sunt cei mai importanţi...nu aşa îmi spuneţi toţi?!!!
(după ce că mi-aţi pus fundiţă roşie)
...eeeeeeiii...


va pup pe toţi!(pe portofel)...ha,ha,ha
Marian-Alexandru

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu