marți, 10 iulie 2012

DIN NOU CEVA INEDIT

La casa bunicilor de la Stanesti - exista multe lucruri deosebite asa cum mai povesteam eu cu alte ocazii...
Un alt lucru deosebit este perdeaua de duzi curgatori - adica pe toata latimea curtii, in spatele gardului si portilor la intrare - se afla duzi curgatori plantati unul langa altul ca un zid de protectie naturala si ecologica impotriva prafului si altor impuritati. Ramurile lor se lasa pana la pamant si sunt pline de fructe savuroase care se coc pe rand incepand cu luna mai si pana la sfarsitul lui iulie.

Dudul avea mai multe intrebuintari in traditia populara: frunzele constituiau hrana viermilor de matase, dudele puse la fermentat erau folosite pentru producerea tuicii, ceaiul din frunze de dud era utilizat in vindecarea bolilor de ficat, din dud negru, coaja ramurilor stransa primavara, se fierbea, apoi se indulcea cu zahar, dupa care se lua dimineata pe stomacul gol, pentru tratarea contra teniei.

 
Proprietatile terapeutice ale dudului  


Dudul (Morus Alba, Morus nigra) este un arbore ale carui frunze sunt utilizate cu succes in terapiile naturiste. In popor este cunoscut si sub numele de agud, iagod, mura, fragar.


Compozitie chimica
- tanin antocianozide;
- vitamina C, materii peptice, grase;
- saruri minerale;
Fructele de dud au proprietati tonice si depurative.


Indicatii terapeutice
Dudul este utilizat in tratarea:

- afectiunilor pulmonare;
- aftelor;
- ulcerului gastric si duodenal;
- afectiunilor gatului;
- diareei (frunze de dud);
- diabetului;
- enteritei cornice;
- stomatitei;
- teniilor (scoarta);
- asteniei (frunze de dud).


Moduri de utilizare


1. Fructele de dud daca se consuma dimineata 200 g pe stomacul gol, timp de 10 zile, acestea vor curata organismul de toxine.


De asemea sucul din fructe coapte de dud datorita acidului citric pe care il contine este considerat un remediu excelent in tratarea aftelor, anginelor si stomatielor.


2. Siropul din dude este foarte eficient in tratarea constipatiei. Acesta se prepara cu ajutorul unei cani pline cu dude coapte, 2 cesti de zahar tos si un litru de apa. Dupa ce se fierbe si da de mai multe ori in clocotot se recomanda ca dupa racire siroul de dude sa se depoziteze intr-un recipient care se inchide ermetic si sa se pastreze intr-un loc racoros.
 

3. Ceaiul din frunze de dud daca se bea zilnic, de trei ori dupa fiecare masa principala are efect in tratarea diabetului si a diareei. Acest ceai din frunze de dud se recomanda si la tratarea enteritei cronice si contra viermilor intestinali.


4. Coaja radacinii dudului este foarte utila in tratarea ascitelor si a viermilor intestinali. Astfel 2 lingurite maruntite de coaja radacinii se fierb in 300 ml de apa pana cand lichidul scade la 200 ml.



Deci avand o seama de proprietati si mai ales ca acestia sunt incarcati de roade - m-am gandit sa le valorific cumva si mi-a venit ideea cu... sapunul!

Am cules cu simt de raspundere multe fructe - am si mancat pe saturate ca in anii copilariei cand ne faceam ca purcelusii!!!  - si am facut o portie de sapun cosmetic hranitor cu multe vitamine si colorat natural.

Astazi am sa-l portionez si maine am sa va arat minunatia...!




sursa:
http://sanatate.bzi.ro/proprietatile-terapeutice-ale-dudului-4122#




2 comentarii:

  1. Mi-ai adus aminte si mie ca in anii copilariei urcam in dudul de la poarta bunicilor si mincam dude culese direct din pom ! Faina idee ai avut sa faci un sapun pe baza acestor fructe ! abia astept sa vad sapunul.Te pup !

    RăspundețiȘtergere
  2. Da - frumoasa copilaria noastra Geta! Si eu imi aduc aminte cu mare placere de anii aceia...
    Si eu vreau sa vad cum a iesit sapunelul!

    RăspundețiȘtergere