miercuri, 10 octombrie 2012

INEDIT - COLOANA INFINITULUI - INCEPUTURI

Venind parca in completarea evenimentelor prezentate de mine  - ziarul GorjDomino prezinta in exclusivitate:

"Imagini extraordinare de la construirea Coloanei Infinitului, una dintre operele definitorii ale marelui sculptor gorjean Constantin Brâncuși, au fost „scoase la lumină” de către Centrul Municipal de Cultură „Constantin Brâncuși” din Târgu Jiu. Fotografiile ilustrează detalii incredibile ale procesului de construire și  montare a Coloanei Infinitului.
O serie de fotografii alb-negru sunt mărturia unui moment foarte important în istoria culturală a județului Gorj. De la modul brut al elementelor Coloanei până la forma finală și instalarea monumentului în locul în care se află și astăzi, totul este ilustrat în câteva cadre care spun mai mult decât o mie de cuvinte despre cea pe care, inițial, Brâncuși a numit-o Coloana Recunoștinței Fără Sfârșit (în memoria eroilor căzuți în Primul Război Mondial).
Pe locul unde avea să se înalțe Coloana Infinită, se ținea, înainte de 1937, un târg de vite, pe care Constantin Brâncuși îl numea „Târgul Fânului”. Pe o fotografie realizată în anul 1937 de inginerul Ștefan Georgescu-Gorjean, Brâncuși a realizat, manual, prima schiță a Coloanei Infinite.
În imaginile prezentate de către Centrul Municipal de Cultură „Constantin Brâncuși”, sunt imortalizate diverse etape ale realizări monumentului. De la modelul brut al elementului Coloanei Infinite, realizat din lemn de tei și îndelung șlefuit de Constantin Brâncuși până la forma finală, la realizarea modulelor de fontă, de la montajul de probă al Coloanei în atelierul de construcții metalice A.C.P. din Petroșani până la montajul monumentului.
Imaginile descriu în amănunt organizarea șantierului de montaj al Coloanei Infinitului. Descărcarea modulelor, amestecarea și turnarea betonului, căruțe trase de boi, care aduc pietrișul necesar, cisterne trase de boi care aduc apa, o locomotivă care pregătește aburul pentru încălzirea apei, schela care sprijină fundația  sau primul tronson al stâlpului de oțel care susține monumentul, toate sunt ilustrate în imaginile alăturate.
Pe lângă muncitorii care se ocupau de munca fizică pe care o presupunea proiectul, în fotografii apare și șeful echipei de montaj, mecanicul Francisc Hering."

sursa:GorjDomino

2 comentarii: